lørdag 30. mars 2013

Julen varer helt til påske

 
Julen er så absolutt over, men i dag skal vi ha ribbe og surkål så det kommer til å lukte jul. Vi skal ha middagsgjester klokken 14, men det meste er klart. Jeg skal bare steke ribba, lage saus og koke poteter. God planlegging er nødvendig når kreftene må porsjoneres. Jeg vil så gjerne at alt skal være perfekt så jeg tar i alt for mye. Men i dag er det mine kjære svigerforeldre som kommer så jeg kan slappe mer av og legge meg nedpå litt om jeg må. Mannen hjelper til så mye jeg lar ham, men vil helst orden alt selv. Sammen er vi er bra team. Jeg liker å ha gjester og det blir godt å møte svigermor og svigerfar igjen. Gleder meg til dagen i dag.

Julen vare nok ikke helt til påske, men det har smertene gjort. Opp og frem var mitt mål. Det målet har jeg fremdeles selv om sykdommen ikke er enig. Jeg skal kontakte både sykehuslegen og fastlegen så fort det blir hverdag. Men det er ikke i dag. I dag får jeg ta piller og gjøre dagen så fin jeg kan. Påskeaften er en dag som har vært viktig for meg i over 30 år. Da ble familien samlet og vi dro på tur  og kokte egg på bål før vi dro hjem til min mamma og Tor og spiste påskemiddag. Påskeaften er en glad dag med mange gode minner. Det blir den også i dag.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar