fredag 22. mars 2013

Glede

Jeg har så mye å glede meg over i dag at jeg nesten bobler over. Jeg har ingen faste piller! Ferdig med alle kurer og nesten all behandling. Begynte midt i november og i dag 22.mars er jeg endelig ferdig. Neste all behandling betyr at jeg fremdeles tar smertestillende. Sterke smertestillende. Men ingen piller, pulver, rektal veske, kateter, bleier, stikkpiller. Ingenting!
I går morges tok jeg 1 g Paracet. Det er stor dose men som drops i forhold til det jeg pleier å ta. Kledde meg med ull fra innerst til ytterst og avgårde med lillebilen. Strålende solskinn så solbrillene måtte på og livet var herlig. Hvor kjørte jeg? Til Plantasjen selvfølgelig. Og en snartur innom posten og sendte enda en pakke til Sola. Var hjemme etter en snau time, men for meg var det en time i frihet.
Resten av dagen var det som før med smertepiller og svie og seng. Men det var en merkedag for meg



Det kom en liten pakke med posten i går, med mitt navn på. I pakken var det to nydelige fugler. To meiser. I et reir flettet av kvist, små påskeservietter og et nydelig kort med Hellasmotiv. Da brast en boble i meg. Jeg gråt så jeg hikstet av følelser og glede. Tenk at det finnes så noen som viser meg så mye omsorg. En dame som jeg kun har møtt på internett med ikke møtt enda, som bryr seg sånn om meg. At det finnes så mye varme og godhet. Takk Åshild, for at du gjorde min dag så mye bedre Klem







Hatten på snei his Bestå
22.mars 1980 var en vakker dag. Da ble min mellomste sønn født og jeg ble tobarnsmor. Vi kom hjem fra sykehuset 29.mars og det kom et melisdryss av snø. Dette har senere vært starten på våren for meg. Og det tror jeg det bli i år også. Alle mine sønner bor 60 mil unna, men er med meg hjertet og tanker hver dag. Pakker er sendt så håper han får en fin dag Særlig når jeg ringer og synger for ham. Da blir han nok glad. Gratulerer med dagen, kjære Andrè.




Mannen har startet påskeferien og det var godt å våkne i dag. Som vanlig knitrer det i ovnen og kaffe ble servert med et stort smil.I går pyntet jeg litt til påske og i dag skal han vaske og jeg stryke duker. I morgen er det soverommet og badet så er det helg. Jeg tok en Pracet i dag også. Nå blir det spennende om det holder i formiddag. Målet mitt er å bli uten smertestillende i løpet av påsken men det bestemmer jeg ikke selv.
God påske til alle som starter påskeferien i dag. Håper på mye sol og påskekos for oss alle

6 kommentarer:

  1. For ein strålende start på påskeferien å lese hvor godt d går m deg og så positiv du er! Tusen takk for at du gav meg en slik flott start på helgen:-):-):-) -mettemus-

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg bare nyter og ser frem til å bli kvitt resten av pillene også. I kveld kan jeg drikke litt vin men må se an formen litt før jeg skjenker i glasset Bare fire mnd siden sist :) God helg til deg også :))))

      Slett
  2. Så koselig å lese dette.....håper oppturen fortsetter for det og at det blir orden på vannverket også. God påske til deg og mannen....kos dere masse...det tror jeg forresten dere er flinke til.
    Kjente meg igjen på Åshilds bilde,jeg tror det er "hennes" terrasse i bakgrunnen.....nydelige Kardamili. Stor klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Stemmer det er nok hennes terrasse Har ikke vært der enda men det har dere fått gleden av.
      Er urolig for at jeg fremdeles svir og særlig nå med alle helligdagene og ikke lege tilgjengelig. Har akkurat avsluttet en 8 dagers kur. Durkingen viste at det var riktig medisin men jeg svir og har vondt enda. Mye mindre enn det var. Ser hvordan det går i helgen og evt. ringe legen min på mandag. Klem til deg også og god helg med hele familien samlet

      Slett
  3. Så härligt Annalug:-) Glädjer mig för att det gick bra och att du är så glad:-) Det blir säkert fint påskfirande för er också<3
    Riitta

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for at du glede deg med meg. Håper virkelig dette fortsetter og blir enda bedre
      God påske til dere :)

      Slett