tirsdag 5. mars 2013

Dagen før

Undersøkelsen på Gastrolab Ahus i morgen. Det blir flytende kost i dag og kun et lett måltid i morgen. Slitsomt men ikke full faste. I kveld og i morgen formiddag er det forberedelser og utstyret er på plass. Kjenner jeg er spent på resultatet. Tarmens tilstand er jeg forberedt på for det kjenner jeg tydelig. Er mer spent på om jeg skal ha mer behandling og særlig om jeg må ha mer kortison. Men min diagnose er det den mest slitsomme og psykisk belastende behandlingen jeg kan få. Men det få jeg vite i morgen. I dag er det dagen før, så frem til i kveld kan jeg slappe av.



Jeg er psykisk sliten og i går rant det helt over for meg. Denne bloggen er min kanal til å få ut følelser og tanker. Og til å rydde i hodet mitt. Men selv ikke her kan jeg skrive alt, og i går boblet det over med tårer i mengder. Livet mitt er satt på pause og jeg ønsker å trykke play. Jeg vil ut å gå på lange turer med mat og melk, møte mine venner til skravlekvelder, kjøre på Harrytur til Sverige, og mye annet som står på ønskelisten. Øverst står togtur til Stavanger. Jeg trenger så inderlig en klem fra mine skjønne sønner og alle jeg er så glad i der vest. Snart snur det og jeg kan kjenne tydelig at jeg blir begynner å bli frisk. Kanskje i dag er dagen før........



 
 
 
 
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Behandlingsplan med nedtelling:

  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • MR tynntarm m/kontrast. Ferdig  
  • Betennelsesdempende x 2   Ferdig
  • Kortisonbehandling kveld  Ferdig!!!
  • Smertestillende mot nervesmerter x 3  Ferdig   
  • Betennelsesdempende x 1 Ferdig  
  • Muskelavspennende x 1 + varmeflaske  Ferdig
  • Kvalmestillende x 1  Ferdig
  • 1 g Paracet x 4  Ferdig
  • 1 tillegg smertestillende ved store smerter  Ferdig
  • Lactulose x 2  Ferdig
  • Undersøkelse Ahus i morgen
  • 11 dager igjen av antibiotika supp. x 1
  • 1-2 sterke smertestillende x 4  (minus 3 !!! )
  • Siste dag med antibiotika for UVI x 2
  • 1stk tillegg smertestillende v/store smerter 
  • Krampestillende ved behov 
  • Urinveisforebyggende x1 
  • Melkesyrebakterier x 1


6 kommentarer:

  1. Annlaug, jag önskar dig lycka till med undesökningen och resultaten i morgon<3 Det är du värt! Hoppas solen skiner hos dig idag, som det gör här i Uddevalla!
    Många styrkekramar från Riitta

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Riitta Både gruer og gleder meg til i morgen Heldigvis skal mannen være med meg.
      Her er grått og tunge tåkeskyer så jeg tenner stearinlys inne God klem tilbake til deg :)

      Slett
  2. Nyt dagen i dag og ta morgendagen som den kommer. Det går fremover sakte, men sikkert. Det var ett sant ord det som sto over. Ingen kjenner vel bedre enn du hva som fungerer for deg. Jeg er spent jeg og for hva morgendagens undersøkelse vil gi, håper det blir positive ting og at du kan glede deg enda mer for det som du vil og har planlagt fremover. Det hadde vært skikkelig koselig om du hadde blitt så bra at ønskene kunne settes ut i live snart. Harrytur til Sverige er jo kjekt!!!, og enda kjekkere om du får til en tur til Stavanger i løpet av våre/forsommeren.Lykke til i morgen, jeg skal krysse fingrene for deg. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:)) Jeg trenger det Gruer meg til i morgen men skal bli greit å finne ut hvordan det står til inne der og evt hva de har tenkt å gjøre videre Har sinnsykt vondt hver ettermiddag og kveld Har tatt to Nobligan,en Paralign Forte og 2 mg Vival de to siste dagene og kjennes ut som jeg må ha samme dosen i dag Vival er for muskelspasmene Resten av døgnet klarer jeg meg med kun 1 Nobligan x 3 og kan snart kutte til x2 Men om ettermiddagen er det helt grusomt så noe er helt feil der inne. Tid for neste klyster For en dag :)))

      Slett

  3. Lykke til i måren Annlaug, krysser fingrene for deg .
    Hilsen N M. :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:)) Skal være glad når det er over for denne gang Trenger ikke full tømming men det hadde vært like enkelt så tror jeg tar det neste gang 4 klyster i dag og to i morgen Helt utslitt Skal ta en del blodprøver også men det er jo fort gjort Den andre undersøkelsen blir vond :(

      Slett