lørdag 2. mars 2013

To trinn opp, et trinn ned

Kuttet to stk. smertestillende i et jafs siden i går. To trinn opp. Mulig jeg kutter enda en i ettermiddag men må prøve meg frem først. Jeg blir uvel av at pillene er for sterke nå så derfor har jeg kuttet ut så mange på så kort tid. Har litt abstinenser men ubehaget av for mye medisin er større. En pille om gangen er litt lite, mens to er for mye Og siden det er kapsler kan jeg ikke dele dem. Synes dette går strålende og absolutt rette veien.
I går byttet jeg over til de sterke antibiotika pillene for urinveisinfeksjonen. Nå etter døgn har jeg like mye smerter og svie. Er ikke plaget med denne type infeksjoner men de gangene jeg har hatt det har antibiotika virket i løpet av timer. Men nå er det ingen virkning. Et trinn ned.









Det ble blir enda en dag under teppet for å holde meg varm. Fryser hele tiden så tydelig jeg ikke har det bra. Men det er lørdag og mannen er hjemme. Akkurat nå ligger jeg i sengen og skriver mens han støvsuger hele huset. Høres sikkert herlig ut for noen, men jeg skulle så inderlig ønske at jeg kunne støvsuge og vaske selv.
 
 
 



Klager og sutrer fælt i dag. Det blir nok bedre utover dagen....
Ha en fin lørdag alle sammen. Nå kommer våren nærmere og nærmere for hver dag. Herlig.










-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Behandlingsplan med nedtelling:
  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • MR tynntarm m/kontrast. Ferdig  
  • Betennelsesdempende x 2   Ferdig
  • Kortisonbehandling kveld  Ferdig!!!
  • Smertestillende mot nervesmerter x 3  Ferdig   
  • Betennelsesdempende x 1 Ferdig  
  • Muskelavspennende x 1 + varmeflaske  Ferdig
  • Kvalmestillende x 1  Ferdig
  • 1 g Paracet x 4  Ferdig
  • 2 ulike smertestillende ved store smerter  Ferdig
  • Lactulose x 2  Ferdig
  • 4 dager igjen til ny undersøkelse Ahus
  • 13 dager igjen av antibiotika supp. x 1
  • 1-2 sterke smertestillende x 4  (minus 3 !!! )
  • 4 dager igjen med antibiotika for UVI x 2
  • Krampestillende ved behov 
  • Urinveisforebyggende x1 
  • Melkesyrebakterier x 1

4 kommentarer:

  1. Hei tapre, tålmodige deg.
    Jeg undres på om du får riktig medisin for urinveisinfeksjonen?
    En gang jeg var på ferie i Tyrkia gikk jeg bare rundt og frøs. Jeg kunne ikke trø barbent på gulvet, jeg hadde tre gensere utenpå hverandre. De andre gikk i shorts og liten topp. Termometeret viste 22 i skyggen, men det trodde jeg var feil.
    Først da jeg tisset blod med de smertene det ga, forsto jeg at jeg var syk.
    Legen på anlegget sa jeg var så syk at hun ikke kunne gi meg tabletter. Hun satte sprøyter rett i skinken og det gjorde hun to ganger daglig. Aller helst ville hun ha meg inn på sykehuset der hun jobbet, men jeg takket nei.
    Jeg ble frisk der nede, så jeg fikk ny respekt for sydlandske leger :)
    Godklem fra Søster

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for fine og varmende ord, Søster
      Jeg tenkte å dra til legevakten i dag for å få nye piller. Nå får jeg de sterkeste som finnes for uvi, men tenkte at de kanskje var feil for meg, slik du også tenkte. Så sovnet jeg i stedet og sov i to timer!! Da jeg våknet var jeg mye bedre så nå håper jeg det har snudd :) Vet fra sist kur, for fire uker siden, at jeg blir helt slått ut av disse pillene. Men det er bare 3 dager igjen så holder ut så lenge de virker.
      Takk for omtaken kjære deg og en god klem og god helg til deg og Bamsen :))))

      Slett
  2. Hei! Regner med at de har sendt urin til . dyrking.viktig å få riktig medisin. H vis bakteriene er resistente hjelper det jo ikke samme hvor sterk medisinen er. Som sagt før.... dette vet jeg alt om og føler veldig med deg. ..... God bedring!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hadde uvi tre uker tidligere og den ble sendt til dyrking Har fått samme medisin nå men denne gang tok den lenger tid å virke Sikkert fordi jeg ikke gikk til legen og fikk startet behandlingen like fort om sist Nå fungerer de :) Har heldigvis ikke vært plaget med slike infeksjoner Kun hver gang jeg har hatt innlagt kateter. Akkurat nå har jeg dårlig immunforsvar :( Men heldigvis mye bedre i dag

      Slett