tirsdag 26. mars 2013

...slukker sorger

Det er ikke påskemorgen enda men tenkte på den salmen nå. Jeg er så ufattelig sliten og total tom at det å våkne å ta fatt på dagen gjør vondt. Jeg har så mye sorg og savn som kommer så sterkt frem når forsvarsverket mitt er lagt ned. Men i dag fortalte jeg min mann hvordan jeg føler det i stedet for å gjemme meg bort som jeg pleier. Jeg våget å være svak, veldig svak, og ble møtt med en forståelse og omsorg som er unik. Han er sliten av å være pleier og hushjelp på femte måneden, men klager ikke. Så heldig jeg er og så glad jeg er for at jeg tør å vise meg svak. Hele mitt liv har bestått av utfordringer som er større enn de fleste kan fatte. Jeg har vært utslitt av sorg og fortvilelse igjen og igjen men har aldri vært så utslitt som jeg er nå. Jeg er ikke deprimert. Jeg er tom og svak. Men så rart det enn kan høres ut så tror jeg at bunnen er nådd og jeg nå er på vei oppover.



 
 
 
 
Etter hvert orket jeg å åpne facebook og der fant jeg en hilsen fra kjære, kjære Torhild. Det rørte langt inn i hjerteroten. Jeg er så langt unna alle mine. Men her hjemme er min mann. Jeg fant også bilder fra Skiathos fra venner som lengter like mye som meg. Takk! Jeg skal til Skiathos om jeg så må fylle kofferten med utstyr og piller. Men jeg blir frisk før juni. Det har jeg avtalt med meg selv og avtaler kan ikke brytes.
 
 

 
 
Sola skinner fra blå himmel og jeg skal snart i dusjen. Etterpå skal jeg kle meg godt med ull mot huden og mang lag videre oppå der. Min mann har nemlig laget utekoseplass med en liten grill oppe ved garasjen. Han har spadd frem en lun krok i snøen og funnet stol og massevis av ullpledd. Han gjør dette for å lage dagen fin for meg. For å gjøre dagen spesiell. For å gi meg byggesteiner til å bygge meg opp igjen. For å slukke sorgen.......
 
 
Min kjære, snille mann. ( dette er et gammelt bilde. Kommer bilder fra vår utelunsj senere)

 

 

 

 Utelunsj

Nyter solvarmen og livet
 
 
 
Bordet var dekket i snøen. Påskeservietter og påskekyllinger
"Gjesten" polstret med ullklær er ankommet


 
Grillen begynner å bli varm
 
Mannen kjører litt med helikopteret sitt mens vi venter
Snart lunsj. Bak ham ligger trærne han kappet ned sist uke for at vi skulle få mer sol


Og jeg koser meg i solen. Påskekyllingen er som alltid med


 
Maten min er klar. Ser sikkert litt tørr og stusselig ut, men det er slik min
mave vil ha det. Påskekyllingen passer på :)


 
Det var så koselig å sitte ute og spise Jeg klarte en halv time før jeg begynte å svi og måtte gå inn. Men den stunden var verd det. En varm dyne, mye vann og så en varm dusj. Her sitter en smilende dame som har hatt en god dag. Jeg bygger stein på stein og får hjelp av så mange som bryr seg om meg. Jeg er rik og har heldigvis evnen til å se det. Sakte, sakte, opp og frem.
 
 
 

8 kommentarer:

  1. Følger med deg og føler med deg <3
    Godklem fra Søster og nystelt bamse :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, kjære deg. Mine plager blir så små i forhold til Bamsen. Men slitne blir vi begge to Og dere som steller oss. Hils ham fra meg og samle på fine øyeblikk av solskinn Klem fra meg :)))

      Slett
  2. Kos deg i snøen Annlaug, men ikke for lenge. Detkan påvirke uvi og er ikke kjekt. Vi har ingen snø, men sol og kaldt, nyter late dager. Håper du og kan det snart. Vi har bestilt tur til Thailand igjen til sommeren. Gleder meg. Ha en fin dag. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Ble en halvtime som du ser på bildene jeg la inn senere Det er så herlig å ha noe å glede seg til:) Vi har to Skiathos turer klar for sommeren Fem uker totalt. Kos dere i solveggen og nyt dagene:)

      Slett
  3. Det såg ut som en fin lunch i solen:-) Även fast man inte kan vara ute så länge så ger ju den stunden ändå lite extra glädje och positiv enegri:-)

    Riitta

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gjorde utrolig godt Mye positiv og tankene går inn i et annet spor. Håper vi får det like fint i morgen også Og at dere også nyter disse fine påskedagene :)

      Slett
  4. Hei Annlaug. Godt å se at du kan klare å vær litt ute i solen. Huske at du sa til meg en gang at jeg måtte ta en liten tur ut hver dag å få sol i øyene. Det er noe i det. Jeg har som sagt vært på hyttå men har savna turvennene mine. Men det har vært masse sol og kabal. Erik er god og jeg vet at det er ikke godt for noen av dere , men det blir alltid bedre. Tenk på Skiathos og hvor god du er der. Me snakkes snart. Her har eg sauaklippar i fjøset så min dag går i matlaging og kaffikoking. har bakt 2 eplekaker og vafelrøra så alt e klart.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Vi har snakket om deg og fulgt med på det flotte været du hadde der oppe. Trodde du skulle være der hele påsken men forstår jo at du måtte hjem når saueklipperen kom Da er det travle dager for alle.
      Nyt resten av påsken i solveggen hjemme :)))

      Slett