mandag 11. mars 2013

Holder sengen

Minus 15 ute og iskaldt i huset så jeg holder sengen. Men mannen har fri og har fyrt i ovnen så snart spretter jeg opp. Du leste riktig, spretter opp. Men akkurat nå koser jeg meg under den myke varme dyna, frokost på sengen, varm kaffe og en liten kosebamse. Behandles som en prinsesse og nyter det.


Nå går det oppover og fremover med to skritt om gangen. Håper jeg denne uken kan trappe ned på de sterke smertestillende, men det er tvilsomt før kuren er ferdig. Antibiotika setter spor etter seg. Etter 7 uker med dobbel kur er normal bakterieflora ikke normal noe sted lenger. Lang kortison og to Pentasa kurer merkes også. En skikkelig opprensing trengs men først må jeg bli kvitt alle pillene. I går var det en fin dag, i dag er den enda bedre. Frem og opp!



I dag er mannen hjemme, men resten av uken er han på jobb. Det betyr at jeg har sjåfør i dag og den muligheten bør utnyttes. Har en tilgodelapp hos gullsmeden som brenner , et kjede som skal byttes og en krøllbørste som skal reklameres på. Alt dette er i Ski. Men må vel finne på noe annet kjekt også. Får tenke i dusjen. Når jeg føler meg sterkere så er det så lett å gjøre for mye. Det begrenser seg selv når jeg er så svak at jeg  må hvile etter en kort dusj.





7 kommentarer:

  1. Godt å høre at du er på bedringens veg.
    Klem fra May-Lis

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk May-Lis :)) Må skynde meg å bli bra før våren kommer Det har vært fire lange måneder

      Slett

  2. Godt å håre at det går rette veien med deg Annlaug, nyt dagen.

    Jeg trodde Pentasa var en forebyggende medisin som du må ha over lang tid. Ikke en kur kur. Jeg har gått på den lenge men den hadde ikke riktig virkning på meg. Men den virker forskjelllikt fra person til person. :)
    N M.. :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Pentasa gis som kur over enten fire uker eller 3-4 mnd ved aktiv betennelse Vet ikke om den gis forbeyggende også. Jeg fikk Pentasa fra begge ender samtidig med kortison reklatveske, Flagyl og enda en antibiotika Alt samtidig i fire måneder mens Flagyl skal jeg ta i 7 uker totalt. Hele tykktarmen min er frisk, het ned. Og endetarmen er ischmenisk dvs den får for lite blodtilførsel Men de aner ikke hvorfor . Føler meg som en forsøkskanin men nå har de snakket om å fjerne hele endetarmen Men kanskje jeg skal ha biologisk medisin først De diskuterer enda og jeg strever hver dag med smertene Skal tilbake om tre uker så få vite mer da

      Slett

    2. Håper at du får prøve biologiske medisiner først. Jeg har lidt stor tro på den.. Du må ha fortsatt god bedring Annlaug..

      Slett
  3. har lyst til å synge en høyt når jeg leser disse oppmuntrende og positive ordene!!! :) sååååååååååååååå glad på dine vegne!!! hurra hurra! :) stor klem fra henriette

    SvarSlett