lørdag 16. mars 2013

Venter på vår



Mens jeg venter på våren samler jeg krefter og gjør alt jeg kan for å bli frisk. Nå hadde det vært flott å vaske tak, vegger, skuffer og skap slik jeg pleier å gjøre når vårsolen lyser opp alle rom. I går tørket jeg støv i stua og måtte legge meg og hvile etterpå , så lar vårrengjøringen vente en god stund. I dag er det forresten ingen sol som avslører støvet. Det er helgrått og snø i lufta så enda en innekosedag.


Hadde en herlig dag i går uten smerter og følte meg vel. Kjennes ut som det blir en slik dag igjen, så det er bare å nyte. Ringte legen i går for å få mer antibiotika til urinveisinfeksjonen. Legesekretæren ringte meg tilbake med beskjed om at legen ville vente med å skrive resept i tilfelle de kunne få svar på dyrkingsprøven . To timer etter stengetid sendte hun sms om at jeg har riktig medisin og resept venter på apotek. For en service og omsorg. Jeg har fremdeles mange symptomer på uvi men da er det iallfall riktig medisin så får bare fortsette behandlingen.



På radioen advarer de bilister i Akershus om veldig glatte veier. Men jeg har en flink sjåfør så kommer meg på apoteket i dag. Like ved er det en stor Nille butikk så det er vel mulig jeg får kjøpt litt påskepynt og mer stearinlys. Og på andre siden er det en blomsterbutikk. Håper de har små påskeliljer i krukke som kan pynte opp litt men jeg venter på vår.


 
 
Del 2:
Pillene hentet og det blir 10 dager totalt med antibiotika for uvi. Mer smertestillende måtte jeg også ha men stusset da jeg fikk en bitteliten pakke med 20 piller. Farmasøyten hadde lest feil. Det var 100 stk jeg skulle ha. Ikke et ord til unnskyldning eller beklager. Godt jeg er våken og følger med. Ikke første gang de har gitt meg feil. Men nå er de i hus og kuren kan fortsette.
Nille hadde ikke de stearinlysene jeg ville ha og heller ingen påskepynt som passerte mine krav. Blomsterbutikken hadde heller ikke vårblomster som passet. Kosehandelen er derfor utsatt til mandag. Nå skinner solen og vi skal spise reker i kveld.
 
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Behandlingsplan med nedtelling:
  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • MR tynntarm m/kontrast. Ferdig  
  • Betennelsesdempende x 2   Ferdig
  • Kortisonbehandling kveld  Ferdig!!!
  • Smertestillende mot nervesmerter x 3  Ferdig   
  • Betennelsesdempende supp x 1 Ferdig  
  • Muskelavspennende x 1 + varmeflaske  Ferdig
  • Kvalmestillende x 1  Ferdig
  • 1 g Paracet x 4  Ferdig
  • 2 tillegg smertestillende ved store smerter  Ferdig
  • Lactulose x 2  Ferdig
  • Skopi etterundersøkelser Ahus  Ferdig  
  • 4 dager igjen av antibiotika supp. x 1
  • 6  dager igjen med antibiotika for UVI 2 x 3 
  • 17 dager til ny undersøkelse og vurdering hos kirurg (dato?)
  • 1-2 sterke smertestillende x 4   økt med 1 
  • 1 tilleggs smertestillende v/store smerter 
  • Krampestillende ved behov 
  • Urinveisforebyggende x1 
  • Melkesyrebakterier


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar