søndag 3. mars 2013

Sol ute, sol inne

"Sol ute, sol inne, sol i hjerte, sol i sinnet. Å, hvor det skinner". Den gamle sangen passer fint i dag. Det er enda kaldt ute etter frosten i natt, men snart får solen tak og snøen begynner å smelte.
Jeg må holde meg varm i dag også, men jeg er mye bedre. Er forferdelig trett og sover flere ganger om dagen. Alle pillene slår meg helt ut. Kropp og sinn er utslitt av seks uker antibiotikakur i tillegg til all kortison og betennelsesdempende jeg har fått. Nå er det snart over så får holde ut til målstreken. Blir veldig spennende å høre tingenes tilstand ved undersøkelsen på onsdag.
Har kuttet de sterke smertestillende fra 8 stk. daglig til 5 stk. Veldig bra, men det er maks av hva jeg kan kutte ned foreløpig. Det kjente tydelig i går kveld.
I dag er det en fin dag med sol ute og sol inne. Jeg er mye bedre, det er søndag og det er VM på ski. Dagen skal nytes.








-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Behandlingsplan med nedtelling:
  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • MR tynntarm m/kontrast. Ferdig  
  • Betennelsesdempende x 2   Ferdig
  • Kortisonbehandling kveld  Ferdig!!!
  • Smertestillende mot nervesmerter x 3  Ferdig   
  • Betennelsesdempende x 1 Ferdig  
  • Muskelavspennende x 1 + varmeflaske  Ferdig
  • Kvalmestillende x 1  Ferdig
  • 1 g Paracet x 4  Ferdig
  • 1 tillegg smertestillende ved store smerter  Ferdig
  • Lactulose x 2  Ferdig
  • 3 dager igjen til ny undersøkelse Ahus
  • 13 dager igjen av antibiotika supp. x 1
  • 1-2 sterke smertestillende x 4  (minus 3 !!! )
  • 3 dager igjen med antibiotika for UVI x 2
  • 1 tillegg smertestillende ved store smerter 
  • Krampestillende ved behov 
  • Urinveisforebyggende x1 
  • Melkesyrebakterier x 1

2 kommentarer:

  1. Så kjekt. Visste av erfaring at medisiner for urinveisinfeksjon trenger litt tid til å virke slik at vi kjenner det. Er ikke for ingenting jeg går på bakteriehemmende medisiner hver dag, morgen og kveld. Har hatt så mye nyrebekkenbetennelse med blødninger og tull at jeg ikke ønsker min verste fiende de smertene som følger med det. Så jeg ble glad nå når jeg så de virket og at du kan bruke færre smertestillende. Putt, putt om du blir utslått og sover mer så lenge de har gunstig effekt. Alt har en overgang og når du er ferdig med antibiotika så er du mye bedre ellers og håper jeg. Skal krysse fingrene for deg på onsdag, håper at undersøkelsen viser at ting er på retur og at du kan få bli frisk snart. Jeg sitter og og koser meg med sporten på TV. Heiet på Tora og likte ikke a hun bommet på siste skuddene, men hun var så tøff at hun klarte gull likevel. Nå er det Nortug og 5 mila. Arnfinn er på jobb nesten en uke til og jeg holder fortet alene. I ettermiddag skal jeg en tur til nest eldste barnebarn, har aldri vært på besøk der så det er litt spennende. Nå sa de at Petter tripper lett i sporet så det ser bra ut. Du får kose deg videre og ta hvert lite tegn på fremgang som en seier og ha en fin søndag. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for koselig melding, Else. Leste den på søndag og heiet også voldsomt på Tora:)) Har kost meg med VM hver dag så nå når det er over er det på tid jeg blir friks og kommer meg ut. Hold fingrene krysset i morgen Blir veldig spennende. Møtte veggen litt i går Men av og til må det bare gå hull på ballongen så jeg kommer meg videre Livet har dreid seg om smerter og piller i snart 4 måneder. Er så sliten!
      Takk for omtanken du gir meg Det betyr så utrolig mye. Håper du har en fin dag og at du hadde en koselig ettermiddag med barnebarnetSå kjekt at hun inviterte deg De er voksne damer nå begge to Klem fra meg :)

      Slett