torsdag 21. mars 2013

En spennende dag




Våknet av vekkerklokka til sol. Kunne ikke ta sjansen på å sove så lenge at dumme drømmer satte seg fast sammen med smertene. Jeg har laget meg kaffe og stablet meg opp i senga med puter, dyne, lillepc og radio. Egentlig ganske koselig. En brødskive og vann så jeg kan ta penicillin fikk jeg også med meg. Siste dag med penicillin for uvi i dag. Det som er spennende er at jeg tok 1g Paracet i stedet for  den sterke smertestillende. Fungerer det så får jeg friheten min tilbake noen timer hver dag. Da kan jeg kjøre bil hver formiddag til over lunsj. Jeg må holde ut og bruke tid til å skille ut den vanlige morgensmerten og den smerten jeg tar piller for. Så først om noen timer og ti tolv normale dorunder vil jeg vite om det fungerer. En spennende dag som kan endre utrolig mye for meg.







-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Behandlingsplan med nedtelling: (Siste dag)

  • 1 antibiotika x 2. Ferdig!
  • MR tynntarm m/kontrast. Ferdig  
  • Betennelsesdempende x 2   Ferdig
  • Kortisonbehandling kveld  Ferdig!!!
  • Smertestillende mot nervesmerter x 3  Ferdig   
  • Betennelsesdempende supp x 1 Ferdig  
  • Muskelavspennende x 1 + varmeflaske  Ferdig
  • Kvalmestillende x 1  Ferdig
  • 1 g Paracet x 4  Ferdig
  • 2 tillegg smertestillende ved store smerter  Ferdig
  • Lactulose x 2  Ferdig
  • Skopi etterundersøkelser Ahus  Ferdig  
  • Antibiotika supp. x 1 i 8 uker  Ferdig!!!
  • Penicillin for UVI 2 x 3   Ferdig
  • Melkesyrebakterier x1  Ferdig
  • 5 uker til ny undersøkelse og vurdering Ahus (30.april. KØ!!!)
  • 1-2 sterke smertestillende x 2  ( minus 5) 
  • 1g Paracet morgen
  • 1 tilleggs smertestillende v/store smerter 
  • Krampestillende ved behov 
  • Urinveisforebyggende x1 

10 kommentarer:

  1. håper paraseten vil hjelpe deg :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:))) Jeg tar morfin ellers og da kan jeg ikke kjøre

      Slett
  2. Håller tummarna att det fungerar bra:-)

    Klem Riitta

    SvarSlett
  3. Lykke til <3
    maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:) Og det samme til deg Vi får en rolig påske begge to, men vi tar det igjen til sommeren

      Slett

  4. Håper for all del at den virker slik at du kan komme deg ut, og ikke minst at du kan kjøre bil... Lykke til.
    Vi reiser på hyttetur i mårå og er vekke hele påsken. Uten TV og nett verk. Det blir avslapping med bare radio. Så vi snakkes etter påske.
    Dere må ha en riktig god påske. Håper alt vil bli bedre for deg fremover og smertene forsvinner.. Hilsen N M..

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har gått helt etter planen i dag så håper dette er begynnelsen til noe bedre. Jeg måtte ta den vanlige pillen kl 11:30 Står jeg opp tidlig kan jeg kjøre langt på de timene:)Blir en rolig påske her og Vi hadde planlagt en tur til en fjellhytte i Suldal Med utedo og vann i bekken. Dr koser vi oss veldig Men slik ble det ikke i år
      God påske til deg og takk for all oppmuntring og støtte du har gitt meg Hilse mannen også :)

      Slett
  5. Godt å se at det går fremover. krysser fingrene for deg
    :) klem hilde

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Men det går alt for sakte Ville vært frisk i går jeg .....

      Slett