fredag 17. mai 2013

17.mai

Gratulerer med dagen! Den fineste festdagen i året. Vi pleier å ta T-banen inn til Oslo og står like ved slottet og vinker til Kongen. Men ikke i år. I år ble det en stille og rolig feiring for to her i skogen. Så slapp som jeg er så var det helt greit Vi fikk en fin dag og gjorde dagen til en fest med de kreftene jeg hadde. Vi pyntet med hvite duker og flagg og startet dagen med en god frokost som mannen laget til oss. Og ute vaiet flaggene i vinden.









 
 
 
Etter bandasjeskift, sårstell og morgenstell var det TV som bragte stemning inn i stua. Jeg håpet å få se litt fra Stavanger men det fikk jeg ikke. Men Kongen på balkongen så jeg og vinket til ham fra godstolen min. Ute var det over 24 grader og overskyet. Endelig litt varme.
Til middag skulle vi ha pølsefest etterfulgt av Kroneis og kaffe. Mens pølsene varmet seg gikk vi i tog. Litt motvillig fikk mannen min et flagg i hånden og marsjerte fint bak meg og mitt flagg til jubel og hurrarop. Er vel egentlig bra at naboen er på ferie. Men kjekt var det. Tre runder rundt plenen så var det klart for pølsefest foran TV.

 

Disse to små dukkene har jeg arvet fra min mor De er snart 40 år gamle
 

Etter middag og nytt bandasjeskift kjørte vi en tur til Ski og overrasket svigermor og svigerfar med et lite kaffebesøk. Været var så nydelig at vi satt ute og svigerfar bød på kake og kaffe. Han er så flink å hjelpe til i huset nå når svigermor har vondt i halebenet. En koselig ettermiddag men godt å komme hjem og hvile igjen.
En annerledes 17.mai feiring men en fin dag og en fin fest likevel.



Plenen begynner å bli litt grønn men ikke mye farge på hekken.
Kan ikke huske noen ang at bjørketrærne har vært så lite grønne


PS. Glemte å fortelle at det var min første is på over seks år. Fantastisk godt men blir ikke daglig kost. Magen min klaget litt etterpå.

6 kommentarer:

  1. Ha en flott dag begge to. Det viktigste vi kan gjøre er å ta vare på hverandre og ta dagene som de kommer og få noe positivt ut av de små fremskrittene som gjøres. Ting går så mye glattere når vi kan se at glasset er halvfyllt og ikke halvtomt. Slik at det med mye her i livet. vi kommer så mye lenger med å være positive og dagene får en helt annen mening enn om vi skulle gå rundt å tenke negative tanker. Nå går det jo og mot sommer med stormskritt og nå tror jeg at denne sommeren vil bli fin for dere. Nå er du snart helt frisk, det gjenstår bare noen små skritt og litt omstokking oppe i hodet. Når du er fri smerter så faller ting snart på plass av seg selv. Du har prøvd det før og vet hva du har foran deg. Håper dere fikk til tog i hagen slik at du ikke savner for mye i forbindelse med dagen. Ha en flott ettermiddag, det skal jeg ha. Klem. Else.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tog ble det og dagen har vært fin. Jeg er på en pille mindre i døgnet og om tre døgn er det neste store nedtrapping. Har piller som kan dekke opp så skal være forsiktig men gleder meg veldig til å redusere. Og såret har begynt å gro.Mitt glass er halvfullt akkurat som ditt:)Håper du har hatt en flott dag

      Slett
    2. Har hatt en strålende dag og en flott kveld. Else

      Slett
  2. Det ser ut att ni hade en fin dag:-) Glädjer mig åt att du känner dig lite friskare för varje dag nu! Då kommer krafterna tillbaka snart också!

    God natt!
    Riitta

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Riitta. Har hatt en flott dag og blir litt bedre for hver dag Jeg nyter det. Men trenger mer krefter så jeg kan reise sørover snart
      God natt til deg også :))))

      Slett