mandag 27. mai 2013

Nedtelling

En nydelig dag i solen i går ga meg en forsmak på lange, late soldager på Skiathos. Jeg er klar så nå begynner nedtellingen. Har ikke våget å tidligere men nå er det så kort tid igjen og jeg vet jeg vil klare å komme meg dit ned. Dagen i går viste at jeg har krefter nok nå så med enda et par uker til å trene meg på er jeg klart til avgang. Bilturen til Gardermoen går fint. Den største utfordringen der blir den lange køen i innsjekking og sikkerhetskontroll.




Flyturen er ca tre en halv time men det skjer så mye om bord på flyet at den turen går rasende fort. Det vil bli et eller to poseskift enten på flyplassen eller i flyet. Gruer meg forferdelig til dette men jeg har ikke noe valg enn å bare gjøre det. Vel fremme tar det alltid tid å vente på koffertene. Men den gleden det er å gå ut på flytrappa og kjenne varmen, lukten og lyden fra øya tar sånn fatt i meg at jeg blir rørt hver gang. Da gjør det ikke noe å vente litt. Vi er på Skiathos! Drosjeturen tar ikke mange minuttene og stopper like ved hotellet. Vi skal ha samme rom som sist så jeg vet nøyaktig hvor langt det er fra rommet til bølgene. Det første badet med varme reisekropper med en vinterkald kjerne, er fantastisk. Ren nytelse og glede. Joda, jeg er klar så nå kan nedtellingen begynne og koffertene hentes ned fra loftet.


 
 
Våknet halv syv i dag med smerter som forventet. Men det er den vondeste tiden på dagen. Da får jeg en pekepinn på hvordan resten av dagen blir med smertene. I dag blir det en fin dag. Igjen. Det neste jeg ser frem til er å våkne uten smerter. Det vil skje en dag denne uken. Da tar jeg helt av i ren glede. Det er nesten ufattelig at livet med de helt forferdelige, umenneskelige smertene, som ingen forstod noe av, snart er over. Jeg kan slippe gleden løs og bare nyte det nye livet. Jeg har utfordringer stående i kø foran meg. Et liv med stomi er ikke enkelt og utrolig mange tilpasninger og hensyn må tas. Men kan jeg slippe smertene er det verd hvert vonde poseminutt.




I dag har mannen fri og vi skal en liten tur på hagesenteret. Det er vel noe av det kjekkeste jeg vet så da blir dagen enda finere. Vi skal kjøpe squash og blomkarseplanter. Jeg fikk ikke sådd før i år så derfor blir det ferdige planter. En busk og en eføy klarte ikke vinteren så de må erstattes. Og så har de alltid noe kjekt på tilbud hos Plantasjen. Sommerblomster til ampler og krukker venter jeg med til vi kommer hjem igjen. Da blir det flere runder på hagesenteret, men da er jeg så frisk at jeg kan plante selv.


4 kommentarer:

  1. Lykke til med handleturen. Kjekt at det går fremover. I dag skal jeg la humla suse. Har allerede vært på mammografi så nå har jeg hele dagen fri til å gjøre akkurat det jeg har lyst til. Hva det blir vil tiden vise, nå er det kaffe og avslapping så får jeg ta meg en tur ut i finværet. Det skal jo komme regn til kvelden så nå må jeg bare nyte det. Ha en fin dag. Klem fra Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Det regner her men vi ( les mannen) skal ut og plante alt vi har kjøpt Fikk tak i alt pluss litt mer. Nå har vi spist formiddagsmat og nå hviler jeg litt før jeg må ut å peke og dirigere.Liker det ikke for jeg føler jeg kommanderer :( Kos deg med din late dag i sola
      Klem fra meg:))

      Slett
  2. Nyt denne tiden Annlaug. Fordi du fortjener det!! Du har jammen hatt mye smerter og nedturer så oppturer er du jammen vert.... :))

    Klem N M...

    SvarSlett