fredag 10. mai 2013

Minishopping

I dag skal vi på shopping! Vi må til Ski for jeg trenger truser med høyt liv som går over posen og medisiner. Sloggi maxi blir bra for en stund, men har funnet en del utenlandske nettbutikker for lekkert tilpasset blondeundertøy og belter. Veldig viktig for meg å føle meg velkledd. Enda viktigere nå.



 I dag får jeg min første levering av stomiutstyr. En merkedag som alle første gang dager er. Snart er det en vane å sjekke bestillingsliste med faktisk levert. Setter stor pris på å få dette levert rett på døren for det er store mengder. Jeg har bestilt brokkbelte og posetrekk så venter til de leverer før vi kjører til Ski. Kan ikke løfte mer enn en melkekartong selv om jeg har dette beltet, men det føles godt og det støtter godt nå når magen er sår og hoven nederst.

Dagen i går ble en lat dag da jeg prøvde å ligge så mye som mulig så ikke presset på såret skulle bli så stort. Nå skal pleieren min skifte bandasje på såret.så får vi se hvordan det gror. Stomistingene utvikler seg fint så alt går rette veien. Smertene minker også. Morgensmertene er i dag til å holde ut mens de frem til nå har vært så store at jeg ikke har kunnet bevege meg til tross for tre forferdelig sterke piller. Nå ligger jeg i sengen og venter på effekt av den ene depottabletten. Så fort den virker går resten av dagen ganske greit med påfyll av andre piller hver 4 og hver 6 time. Dette er helt normalt for meg etter operasjoner. Faktisk har jeg mindre smerter denne gang enn den siste for tre år siden.




Mye glede i skogen i dag men vi skal innom svigerforeldrene og det er ikke like mye glede. Hun har nemlig brukket halebeinet og hadde trengt meg frisk så jeg kunne hjelpe dem. Jeg har ikke sett dem siden påske fordi jeg var så lenge på sykehuset. Svigerfar har dataproblemer som mannen skal hjelpe med så må vi full frat hjem. En butikk, apotek og et lite besøk. Da er jeg langt over min grense på en dag men det skal gå. Han får kjøre må mathandel alene. Godt han har fri enda noen dager.


 


 

Posedamen

Jeg har en egen side med hvordan jeg takler dagene med stomi. Noen synes det er forferdelig ekkelt og vil helst ikke høre eller lese om det. De skal få slippe å lese noe her i min blogg. Andre av mine venner ønsker å vite alt om hvordan min nye hverdag er og jeg ønsker å dele med dere samtidig som det hjelper meg å rydde tankene på veien videre. Klikk da på overskriften og du kommer til en ny side som jeg oppdaterer daglig en stund.

2 kommentarer:

  1. Det er noe som heter å skynde seg langsomt. Bedre med små skritt fremover enn å prøve seg på sjumilsstøvlene og være nødt til å se at det setter en flere skritt tilbake. Av og til er det veldig greit å sende mannen til å handle inn mat. IKKE send med handlelapp!! Jeg synes det er veldig kjekt å bli overrasket av hva de ønsker å ha av matvarer i huset. Mange positive overraskelser, men og noe som gir fullstendig hakeslipp og så lurer jeg på: hva tenkte han når han handlet det???? Kjekt at det går fremover, men ikke stress nå, husk at ting trenger tid for å gå seg til og du har noen sting som planen er å få vekk på mandag. Finn deg en god bok og se noe kjekt på tv og la mannen styre når de tre ærendene er unnagjort. God fremgang og en flott dag til dere. Klem. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Han utsatte handlingen til i morgen men da skal jeg følge ditt tips og se hva utfallet blir:) Spennende. Hadde en fin formiddag og truser med og uten blonder fikk jeg kjøpt meg. Men det ble rett til seng med ekstra smertestillende da vi kom hjem så nå er det ro og fred het til mandag morgen.
      God fredagskveld til dere :))))

      Slett