onsdag 15. mai 2013

Alene hjemme igjen

Har vært hjemme fra sykehus i 10 dager og min mann har vært her hver dag. Jeg har vært heldig og har også blitt godt og kraftig utskjemt med det gode stellet. I dag og i morgen er han på jobb og jeg må klare meg alene. Klart det går fint. Det er bare litt uvant. Hadde det vært sol og varme ute så hadde jeg vært ute på trappa og spist frokosten min men nå er det så grått og kaldt ute at jeg har tatt frokosten med meg inn i senga og spiser litt og litt mens jeg skriver her og hører på Nitimen. Kanskje varmen kommer neste uke?

 I går hadde jeg en smertefri dag! Jeg klaget over at de sterke pillene kun tar 85 % av smertene Men i går fra 10 til 18 var jeg helt uten smerter. Absolutt fremgang og glede i skogen. Regner med det vil bli det samme i dag også men akkurat nå er det godt å kunne tenkte på bloggen og prøve å glemme smertene.


Jeg fikk bestilt en del av mine spesialtruser og nattøy i går. Badetøy ga jeg opp for det var så utrolig lite spennende. Blondebeltet jeg ville ha er utsolgt i min størrelse så det må vente. Trusene jeg kjøpte har høy skjæring i lår, høyt liv og dobbel front med en lomme til posen. Disse skal da kunne dempe lyd og jevne ut så posen ikke vises. Blir spennende å prøve dem. Støttebelte og badebelte skal jeg bestille i dag sammen med posebestillingen. Konsulenten fra Home Care kunne ikke komme før 28.mai så nå må jeg bestille selv ut fra de brosjyrene jeg har.

 

Det er snart 17.mai og vårfølelse skulle ha boblet i oss. Men ute er det så kaldt og surt at jeg ikke orker å gå ut engang. Burde vært ute og gått men når smertene øker i kaldt vær så orker jeg ikke. Lat og doven og synes verden er litt grå for tiden. Så ulikt meg som det er mulig å bli. Ikke rart mannen ser på meg og spør om alt er bra. Men at det går fremover og oppover er helt sikkert.

8 kommentarer:

  1. Deg går sakte fremover. Men etter denne lange helgen som kommer nå så er du nok ute og går igjen.
    I dag skal jeg på seminar i forbindelse med IBD dagen., for Crohn og Ulcerøs kolitt. Det er LMF som står for det.. Blir lit spennende å høre på foredragene..
    Klem N M..

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt riktig:) Etter denne lange helgen er jeg mye bedre Såret vesker mer enn jeg liker men litt bedre i dag enn i går Jeg må bare holde ut nå og ikke gi opp. Håper foredragene var bra i dag Jeg kommer til å gå på slike tilstelninger her borte og så har jeg meldt meg inn i Norilco Leverandørene av stomiutstyr har også et par samlinger i året som jeg skal gå på Tror det er viktig for meg å møte andre i sammme situasjon
      Klem fra meg :)))

      Slett
  2. Jeg er helt imponert over deg - du er kjempetøff!

    God bedring videre :)

    Søss

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk kjære deg :) Du er imponerende selv som har så mye gi med alt det du strever med Tenker på dere :)))))

      Slett
  3. gleder meg på dine vegne her jeg sitter :) alt jeg hang meg opp i var ordene "smertefri dag"..!!! nå må du bare ikke bli for ivrig og gjøre ting du ikke skal for fort. Du skal tidsnok få hive deg rundt å være frk effektiv igjen, men alt til sin tid! Vi ses snart, og gjett om vi gleder oss!!! :) stor klem fra Henriette og Co

    SvarSlett
    Svar
    1. Og enda en smertefri dag i dag :) Men jeg er såååå lei av å være syk Heldigvis er senga god fremdeles så jeg hviler godt når jeg skal Etter 7 måneder der er det rart jeg ikke er lei den. Begynner å bli rastløs og kjeder meg. Da er det ikke lett å se hybelkaninene vokse uten å kunne gjøre noen ting lHeldigvis anghelg snart og mannen hjemme og et lite besøk av en herlig gjeng:))))

      Slett
  4. Ja i dag ble jeg alene igjen, oppe før fuglene feis som Gunnar pleier å si, det betyr at vi var oppe kl. 04.30 og drosjen var her litt over kl. fem. Jeg har brukt dagen til å sitte foran pcen og redigert filmer. Har ikke jort det før og ble så ivrig at jeg glemte klokke og mat. Måtte ta en liten pause når jeg forsto at jeg var kvalm fordi jeg hadde ikke fått noe næring og da var klokka over tolv og jeg hadde holdt på siden Arnfinn dro. Jeg må og passe på og spise nok, riktig og helst til faste tider slik at magen fungerer. Så kjekt at du har hatt det litt bedre, men enig med deg, det er innevær ute. I mores var det nydelig, men i ettermiddag begynte det å lave ned igjen. Ser mørkt ut for 17.mai. Skal dette li været den dagen så lar jeg bunad være bunad og kler meg i bukse. ER såpass frysen at jeg vil ikke gå rundt og føle meg kald heller. Skal gå i barnetoget med Yvonne og Tristan og det kan fort bli en kald fornøyelse. Går på Hiprex så jeg må passe på så jeg ikke får trøbbel. Fortsetter du denne fremgangen så kan du sikkert fortsette nedtrapping på medisinene neste uke. Ønsker deg en god helg og bare ring om du føler deg alene på dagtid når han er på jobb, du vet best selv når du føler for å prate litt. Skjønner godt at du gleder deg til besøket, alltid kjekt med slike anledninger, men ikke ta for mye på deg for fremgangen skal fortsette. Sjekk ut Timarco når det gjelder badetøy, har funnet mye fint der jeg. Uansett så er du snart så bra at det blir kjekt å oppsøke butikker og få sett og prøvd. Ha en fin kveld. Klem. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Sliter litt med å holde motet oppe selv om jeg vet jeg nærmer slutten på smerter og vonde dager. Gleder meg til besøk og smil og latter Det blir et kort besøk etter de har vært på svenskehandel men godt å få noen gode klemmer Jeg kviknet utrolig til bare av det lille besøket fra dere så tydelig jeg trenger å se folk og ikke være så mye alene med mine tanker Nå er det snart langhelg og han er hjemme igjen til tirsdag og da har han vakt ut uken. Neste uke skal jeg skrive pakkeliste:)) og ikke minst handleliste av hva jeg trenger til ferien av både klær, badetøy og bandasjer. Så egentlig er det bare i morgen igjen å komme seg gjennom :) 17.mai blir fest for to med pølser og is. Vi blir hjemme Muligens en liten kaffetur til svigers Ser været an litt. Kongen blir nok lei seg fordi jeg ikke kommer på min faste plass og vinker til ham Men sånn blir det dette året Jeg samler alt jeg har av krefter til ferien vår.
      Husk å spise!!! Ellers må du gjøre som meg og sette på alarmen på mobilen til hvert måltid Jeg nyter når det er tomt og romler i magen og har ikke lyst på mat for da må det ut igjen. Farlig, farlig så derfor spiser jeg som om det er medisin. Når jeg er ferdig med pillene blir det bedre for de tar bort appetitten. Blir dårlig og uvel som deg om jeg ikke spiser så derfor alarm :))

      Kos deg på 17.mai Det er den fineste festdagen i året for meg så du er heldig som får gå i tog Håper det blir bunadvær for det kler du.Klem fra meg :))))

      Slett