onsdag 1. mai 2013

Dag 2 etter




Ny tidsregning. Uten smerter, og med pose på magen. Føler meg helt totalt utslått. men det er normalt. Operasjonen var planlagt å vare i 2 timer, men jeg sovnet kl 18 og de var ferdige kl 00:45.Har fått et stort langt kutt mitt på magen og tarmen er lagt ut til venstre for navlen. Var ikke forberedt på dette, men alle prøvene er fine så det.



Har samlet litervis med veske vann i kroppen så de kaller meg Trulte med skikkelige bollekinn og pølsefingre. Jeg har enorme luftsmerter og det eneste som hjelper er opp å gå. Har hatt besøk av Erik først så av Monica og Morten. Da gikk jeg mye men går og gå i bare nattskjorta. Med knapper fremme.


 
 
 

Hilsen matte, slitne, tårevåte meg

14 kommentarer:

  1. Anna - glad you have finally had the Op and hope you feel much much better very soon. Hope you have your white trainers on for now ! ( I know you will appreciate a little joke). Hope things settle down soon and you can start to heal properly.
    Catch up with a bit more later in the week
    Lots of love and hugs as ever
    Lou xxxxxx

    SvarSlett

  2. Da er din mage lik min tenker jeg. Et langt kutt langs magen. Jeg har skåret opp 4 ganger nesten i samme skur så magen min er veldig fin ;) Men putt putt jeg går aldri i bikini så det får bare være slik.. Men du har pose også. Annlaug du blir vant med det. Ingenting er bedre en et smerte fritt liv. Men det vil ta litt tid før du klarer og gå helt oppreist pga skuren som er skåret langs magen og skåre over en masse med magemuskler, men det går fremover for hver dag som går.
    Du er god Annlaug stå på. <3
    Klem N M...<3

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk kjære deg. Du vet akkurat hvordan jeg har det nå. Posen må jeg bare venne meg til. Ikke noe valg. Er min 7 operasjon så vet jo at jeg overlever selv om det er forferdelig akkurat nå Føler meg som en 90 åring og full i vann i tillegg. Klem til deg

      Slett
  3. Bedre med knapper fremme i skjorta enn sånne amerikanske som vi ser på film og som du har lagt ut tegning på. Tenk deg en slik rundt i gangen på a hus. Luftsmertene går over etter noen dager og da vil du ha det mye bedre. God bedring og ta en time om gangen, nå går det fremover med stormskritt. Klem. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Det holder med luftsmerter nå. De er inne i tarmen men den er sydd så klart det er vondt. Fikk mer smertestillende også men det hjelper ikke på luftsmerter. Har nesten ikke lyst å spise for da kommer de. Men som du sier, en time om gangen

      Slett
  4. Jeg hadde knappene bak og full av gladmedisiner (!), jeg var nok litt av ett syn nedover korridoren på Aker Sykehus i 1980 ;-) Ikke pent! Krysser fingrene for deg, jenta :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. For et syn:))) I dag har jeg til og med morgenkåpe og de lekre hvite støttestrømpene. Anstendig dame i dag så var en tur nede i hallen To ganger:)) Med følge

      Slett
  5. Godt operasjon er unnagjort, håper det bringer bedre dager for deg framover, god bedring.
    Klem fra oss 3 i Sandnes

    SvarSlett
  6. Så bra for deg at operasjonen er gjort. Håper du får et bedre liv nå Annlaug. Klemmer fra May-Lis

    SvarSlett
    Svar
    1. Det håper jeg også. Har ikke hatt noe liv de siste seks månedene Takk for at du tenker på meg:)

      Slett
  7. Anna, so glad to hear you finally had the operation.... we do hope you feel a whole lot better real soon...our thoughts and prayers are with you for a speedy recovery... lots of love, hugs & kisses, Alan & Lyn xxoo

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you:))) A feel well regard from the otrer side of the world is really warming. A big hug to you both Yesterday I felt like I was 90 today I am only 80 so will soon cach up. Or,soon........ But I will make it:)))) xxxxxx

      Slett
  8. I love a joke Smiling now is pure medicin ut ut hurts to laugh :)I am moving around in the hallway like an old woman. But slowly slowly......
    Thanks again for you card. It is here next to me
    xxxxxx

    SvarSlett