torsdag 16. mai 2013

Endelig !

Endelig våknet jeg og følte meg frisk! Det er som den første dagen når en lag har influensa endelig er over. Feberen er borte og hodet lett og du føler deg frisk men svak, Slik var det å våkne i dag. Som jeg har lengtet etter denne dagen. Jeg famler etter ord for å beskrive gleden som bobler inne i meg nå.
Jeg har vondt og er svak så enda et stykke vei igjen Men jeg er ikke syk lenger. Jeg blir frisk!


Mannen er på jobb så denne gleden må jeg dele med dere. Det kjennes også godt å kunne gjøre. Alle dere som har støttet meg i min forferdelig lange sykdom. Jeg vet det er mange her og leser min blogg hver eneste dag. Det ser jeg på telleren og statistikken men også fra alle telefonsamtalene, alle gavene dere har sendt, daglige sms, mailer og meldinger på FB. Og ikke minst dere som kommenterer her inne. Vet ikke hvor mange ganger jeg har takket dere for den varmen og gode energien alle de gode ordene har gitt meg. Tusen, tusen takk alle mine kjære venner som har løftet meg gjennom alt dette vonde.

 
 
 
Nå venter jeg bare til klokken er 10 så jeg ta en ny pille. I går var jeg uten smerter fr 10 til 22. Tenk 12 timer uten smerte og jeg kunne være oppe og putle med småting eller gå en tur. Men det gjorde jeg ikke Jeg bare satt der i stolen eller lå rett ut i sengen. Motløs og litt trist. Klarte ikke å glede meg. Derfor er denne glade dagen så ekstra velkommen. Nå skal jeg snart stå opp og skrive handleliste for helgen. Mannen er på jobb og henter meg før vi kjører ned til nærbutikken og handler litt. Jeg skal prøve litt av sommertøyet fra i fjor. Bikiniene er litt store så kanskje de passer meg nå over en hoven mage med en pose på? Har kontaktet leverandører av stomibandasje for å få prøver på poser og plater som passer best mulig til å bade i saltvann med uten å løsne og som tørker fort. Jeg skal også ringe til Norilco kontakten jeg har fått nummeret til for tips om å reise med stomi. Det er særlig flyreisen jeg er litt redd for så håper å få noen gode råd. Jeg har funnet er veldig positivt og aktivt nettforum i Amerika. Her har jeg tenkt å spør om det jeg lurer på. Det finnes to slike norske også men med liten aktivitet. Mine taker fylles mer og mer med glade sommerferieplaner og mindre med smerter og piller. Jeg har ikke minket ned på noen av pillene enda og har fremdeles sår som lekker og må stelles og jeg har en pose på magen som fylles alt for ofte som jeg bare må lære meg å takle. Men akkurat nå dag kjenner jeg meg frisk! Dette blir en fin dag og den skal nytes!!!!!!
 
 
 

En side om hvordan jeg takler dagene med stomi. Klikk på overskriften og du kommer til en ny side som jeg oppdaterer daglig en stund fremover 

7 kommentarer:

  1. jadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! :) denne dagen visste vi jo ville komme, og nå er den her!!!! :) en sann glede å dele dette med deg Annlaug, blir så glad jeg også at jeg føler for en aldri så liten seiersdans på stolen her jeg sitter *ler* og det beste: det skal faktisk bare bli bedre og bedre fra nå av, tenk det!! :) kjempediger klem fra Henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Endelig Jeg er så utrolig glad Forferdelig svak enda så tar mange pauser Vasket og kledde meg og da var de kreftene over så da måtte jeg hvile før neste oppgave. Men følelsen!!! Følelsen! Nyter det så intenst. Kos deg i kveld og på den store dagen i morgen sammen med nesten hele familien ( bilde?) Kjempeklem fra glade meg

      Slett
  2. Skjønt åhøre Annlaug. Nyt denne dagen og dagene som kommer, men husk nå på å ta mange time out slik at du får hentet deg inn og ikke blir liggene fordi smertene er der og energien er borte. Nå har jeg og begynt å glede meg til ferien, bare 60 dager til den neste turen. For deger det mye mindre, omtrent halvparten, og den turen kommer du til å nytefor nå er det bare en vei og det er oppover. Arnfinn liker å telle i arbeidperioder for det høres så mye kortere ut. Når han er ferdig med denne så er det bare en igjen sa han i går når han ringte hjem. Da blir det tre uker på oss og med sol og varme. Kan ikke akkurat skrøyde av at vi har det her hjemme. Nå henger bunaden klar, men jeg har dress i reserve i tilfelle det blir alt for stygt vær i morgen. Kos deg med å se over, prøve sommerklær, Om de henger litt så er jo det bare positivt, da må du jo få deg nytt bare fordi du fortjener det er det ikke slik vi sier for tiden. Uansett å kler alt den smykke selv om vi kler oss i potetsekker(nesten). Ikke alvorlig ment, men var innom en butikk i går og hadde ikke lyst til å prøve klær der for nesten alt lignet på utvaskete gamle potetsekker. Kan du skjønne at det går ann å kle seg slik, hadde bare en taustump til å binde rundt livet som belte for å få litt fasong. Ikke noe for denne damen nei. Hadde ikke fått lov til å vise meg slik engang av manen. Nei, finn deg noe fint, du er alltid så smart i klærne så jeg skal ikke fortelle navnet på butikken engang. Ha en flott dag. Klem. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:)) Det blir mer time out enn arbeid for det er ikke mye krefter i disse musklene Men denne følelsen av at nå er jeg frisk er en ren nytelse. Nå skal vi ned til den lille nærbutikken og handle litt Orker ikke storsenter enda. Når vi kommer hjem er det rett i seng og samle mer krefter. Ønsker deg en fin 17.mai Vi lager et eget tog i hagen i morgen Tog for to og ser resten på TV Håper de viser fra Stavanger og håper enda det blir bunadvær for deg. Klem fra meg og hils mannen når han ringer

      Slett
  3. For en vidunderlig blogg å lese i dag.
    Nyt dagen videre.
    Klem fra søss.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:))))) Klem til dere begge

      Slett
  4. Hurra Annlaug:-) Så glad jag blir:-) Det blir bra nu lagom för sommaren och Hellasresan:-)
    Ha en fortsatt fin dag:-)

    Riitta

    SvarSlett