fredag 24. mai 2013

Men i dag!!!!!

I går skrev jeg at jeg håpet hver kveld at i morgen har smertene snudd og jeg begynner å bli frisk. Det skjedde ikke i går . Men i dag!!! Kjente det i går kveld at noe var kraftig forandret så jeg gledet meg til å våkne og kjenne at det virkelig var sant. Våknet kl. halv fire i natt og måtte ta en sterk pille men da jeg våknet neste gang kl. syv kjente jeg det. Smertene er helt annerledes og på vei bort. Nå er jeg endelig på riktig vei og helt i rute. Det tar fire uker før min kropp gir slipp på smerter og før den begynner å gro skikkelig. Det var sånn med alle de andre operasjonene men denne gangen var smertene så enorme at jeg har ikke våget å håpe. Jeg har trøstet mann og barn med at det er slik men ikke trodd helt på det selv. Jeg har planlagt ferien vår med en stor klump av usikkerhet i magen. Usikkerhet om jeg ville bli frisk nok til å dra så langt. Nå er jeg ikke usikker lenger. I dag er første dagen hvor jeg kan synge ut av glede og kjenne at det kribler av forventninger og livsglede i hele kroppen. Syv lange måneder sengeliggende med  umenneskelig smerter er over. Nå begynner fortsettelsen på resten av mitt liv!




Jeg må selvsagt fortsatt ta smertestillende og den ene pillen må trappes sakte ned. Men nå kan jeg begynne nedtrappingen og få all giften ut av kroppen. Den sterkeste regner jeg med å være ferdig med på mandag og gleder meg til å slippe svette og ubehagelige nattedrømmer. Den andre har jeg tatt daglig i 7 måneder så den må jeg trappe ned slik legen har forklart. Jeg vil helst trappe ned i full fart men legen har forklart meg konsekvensene av en slik brå nedtrapping så det skal jeg ikke gjøre denne gangen. I tillegg tar jeg store mengder med Paracet som jeg også ser veldig frem til å kunne kutte ut. Blir en glede hver dag fremover. Jeg er så glad at jeg bobler. Endelig! Og så er det fredag og helg i tillegg. I dag er dagen jeg har ventet på. Gled dere med meg alle dere som har gitt meg så mye denne vonde tiden.



10 kommentarer:

  1. Så härligt Annlaug:-) :-) Då kom den dagen, fast det tog lite tid:-) Jag är så glad för din skull:-) Njut dagen och alla kommande dagarna:-)

    Klem Riitta

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Riitta :)))))) Det varmer med din omsorg

      Slett
  2. Der kom omslaet. og det var godt for da kan du endelig begynne å planlegge skikkelig. Enda kjekkere å planlegge hva du skal ha med på turen, sikker på at du kommer til å finne deg noe fint når du skal ut og shoppe. Ta det nå endelig rolig fortsatt, selv om det er forandringer til det bedre så trenger kroppen din tid til å lege seg skikkelig. Gjør du for mye nå fordi du er ruset på bedringen så kan det sette det litt tilbake igjen. Nei, nyt dagene med latskap og tenk at ting springer ikke av selv om du utsetter både hage og andre ting en periode. En ting kan du ta til med og det er dansetrinna i hagen, ikke for mange, men litt flere for hver dag som bygger deg opp igjen. Har sett at mange butikker har fått inn plagg med spreke farger. Kle deg i noe som gir farge til humøret og. Du er så flott at du godt kan vise igjen litt. Hvorfor skal vi forresten kle oss nøytralt fordi om vi ikkeer ungdommer lenger? det er vi jo til sinns nå når ting går opp og fram. Nyt det, men pass på deg selv. I dag har jeg funnet frem grønn jakke og oransje t-skjorte, tenker som så, hvorfor ikke?, liker å sette farge på tilværelsen. Alt er ikke bare svart eller hvitt, den er alle nyanser av fargeskalaen selv om Arnfinn helst synes at oransje kan jeg holde meg borte fra. Uvisst av hvilken grunn så liker han ikke den fargen, men det er absolutt en farge for meg. Ha en strålende dag fra en som ble jublende glad på dine vegne. Kjempeklem fra Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er ikke flink nok til å ta det med ro Blir så ivrig. I dag glemte jeg å drikke og fikk skikkelig svi da jeg begynte å fryse så jeg hakket tenner Ikke en gang en lang varm dusj hjalp. Da kom jeg på at jeg svetter litervis og hadde drukket to små glass med vann Det må være feilen og det var det. Dansetrinn ble det alene på plenen i formiddag og sikkert noen flere i morgen.
      Jeg skal nok finne klær med farge jeg også Har kledd meg i sort for å skjule meg i alt for mange år Nå er det på tide å blomstre litt for oss begge to :)))

      Slett
  3. Det var supert å høre Annlaug , måtte det vare i mange år fremover.. At du får ha en lang og god pause.. Gleder meg med deg.. <3
    Klem N M..

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!!!! Du vet hva smerter jeg får pause fra og jeg håper det samme for deg. Klem fra meg :))))

      Slett
  4. Endelig ser du et lys i den lange, vonde tunellen!
    Gleder meg med deg <3
    Søss

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen, tusen takk kjære deg <3

      Slett
  5. yes yes yes!!!! jaaaaaa!!!! åååh så glad på dine vegne!!! endelig..! ikke at jeg noen gang var i tvil om dagen ville komme, men ååååh så herrlig når den endelig er her!!! :)
    ...fikk med meg dette litt seint jeg da, er mindre på facebook om dagen. Kristine har kolikk-tendenser på kveldene, igår var helt grusomt for både roar, meg og ikke minst kristine selv :/ idag har vært en bedre dag, men åååh som jeg gruer meg til roar skal dra på jobb på onsdag om dette fortsetter! men håper det går bra, stakkars lille jneta mi... så vondt å høre på!

    men så deilig å kunne glede seg med deg og begynnelsen på ditt nye liv! DET er stor det... <3

    stoooor klem og hurraaaaaa fra Henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er såååå glad Nyter dette:) Men stakkars lille Kristine Liker IKKE at hun har vondt Hun og du skal nyte livet så håper virkelig det gir seg
      Takk fordi du er så glad for meg Det varmer :)))))

      Slett