lørdag 18. mai 2013

18.mai og sommervarme

I natt var det 18,2 grader og sommervarme på soverommet. I dag er det nydelig sol men en del vind. Perfekt dag for hagearbeid. Men ikke for meg. Jeg må nok vente enda noen uker. Det er ikke enkelt for min mann og meg er ikke enige om hva som er et ferdig ryddet bed. Jeg er visst for pirkete. Det synes jeg ikke selv så det klør i fingrene etter å ta et skikkelig tak.
Men han har jo helt rett. Det er ikke viktig. Det som er viktig er at jeg blir frisk uten komplikasjoner.
Det går absolutt rette veien, men å spise 6 pannekaker og en is er å be om vondt. Det gjorde jeg i går og nøt hver eneste bit. Men i natt har tarmene jobbet på spreng av den uvante maten som de absolutt ikke liker.









Selv om jeg hadde mer vondt i natt så tok jeg ikke mer smertestillende. I tillegg så sov jeg uten sovepille i natt. På sykehuset måtte jeg ha innsovningspille for å klare å sovne. Jeg fortsatte med dem da jeg kom hjem fordi jeg ikke klarte slappe nok til å sovne med de store smertene. Pillene tok bare ca 85 % resten måtte jeg holde ut. Men nå har de minket så pass at jeg har kuttet med en sterk pille i døgnet og nå sovepillen. Det er helt fantastisk! Og over helgen vet jeg det går enda fortere rette veien.




I dag håper vi på besøk her i skogen Men jeg er redd de ikke får tid til å komme så tør ikke håpe for mye. De skal på svenskehandel og kommer fra Hønefoss. Da bor vi kun en liten omvei unna men de har en liten baby med seg og da kan ikke alt planlegges så nøye Men håper på mange og gode klemmer i dag. Og helt sikkert litt tårer også.


2 kommentarer:

  1. Håper at du fikk besøk og riktig mange gode klemmer. Enig med Erik, det trenger ikke å være helt på g i bedene. Det viktigste er som han sier at du blir frisk og tar det med ro frem til du føler deg sterk nok. Kjenner på følelsen av at alt som skulle bli gjort helst skulle vært gjort i går, men en plass går grensen. Vi trenger ikke å stå på og ha alt på 110 % perfekt. Ingen andre enn du ser det uansett slik som du gjør. Det er akkurat som med smaken det Annlaug. Du ser gjerne noe ugress som skulle vært borte mens andre ser hagen som helhet og legger ikke merke til ugresset i hele tatt. Uansett så slapp av og tenk som så at ja,ja spede spira lyt få stå. Uansett så er hagen så stor at det er bra å ha mye naturtomt slik at dere ikke sliter dere ut på å holde den ugressfri. Det er så skjønt og avslappende der dere bor at skulle ikke tro det er så nære storby. Nyt kaffen i solveggen og ta ting på strak arm. Dere er heldige som bor slikt til med den flotte naturen rundt dere. Så bra at nedtrappingen går så greit, nå er det lyst og varme ute og da er det mye lettere å se fremover og du vet selv at selv om dagene blir lengre så er de mye lettere enn for bare en måned siden. Ha en flott dag og så håper jeg en gang til at de fikk tid til å se innom dere på veien. Hils. Klem. Else.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var kjempekjekt med besøk Og den lille hjerteknuseren fikk jeg holde flere ganger Kunne ikke bære henne men holdt henne mens jeg satt ned. Rart å ha så mange gjester og ikke kunne være vertinne Erik laget kaffe og dekket på ute i hagen og kaffemat hadde de med seg som vi hadde avtalt. En herlig ettermiddag. Før de kom slappet jeg av i solveggen og så i skyggen. Manne driver stadig på med noe. Og du har nok rett i at jeg bare må la ugress være ugress i år I alle fall mer enn vanlig :) Ha en fin soldag i morgen Blir litt mindre varmt i morgen men sol er meldt. Litt greske gloser i solveggen kan passe da :))Klem fra meg

      Slett