søndag 12. mai 2013

Grått er også en farge

Har en grå genser jeg er veldig glad i og et lite grått miniskjørt jeg føler meg så fjong i. Men i dag er det en grå dag og de dagene er ikke mine favoritter. Skyene er tunge , grå og våte og inni meg er det ganske grått i dag. Været kan ingen gjøre noe med og jeg må tillate meg selv å ikke alltid være på topp.
 
Jeg hadde mye vondt i går kveld. Tok ikke noen ekstra piller men hadde det ikke godt. I natt hadde jeg glemt å stille pillealarmen og våknet tre timer for sent av smerter. Nå er pillene svelget, jeg har fått frokost på senga og snart får jeg mer kaffe. Men inni i meg er det tungt og grått. Har så mange tanker og følelser som sikkert må ut. Har vært gjennom så mye fysisk vondt og tatt så mye sterke medisiner over så lang tid. Men det finnes en del psykisk som også trenger pleie og det tvinger seg frem på grå dager. Hos meg varer det som oftest noen timer. Da snakker vi om hva som tynger meg , jeg gråter og så letter det. Er jeg hjemme alene ringer jeg til en av sønnene mine og bare gråter. De vet hvordan de skal snakke meg videre.





I dag har jeg gartnerhjelp så jeg må ut mer i dag. Det ble kun en tur i går pga. smertene, men i dag håper jeg på flere småturer. Gartnermannen min skal klippe prydbuskene og da peker jeg på hver gren hvor han skal klippe. Han har jobbet i hagen hver da så nå mangler det kun litt gjødsel, litt mer jord og mye mer varme. 5 mål tomt er mye for en person alene så en del prosjekt må jeg bare la være i år. Hagen er min store glede. Kveldsturene rundt i hagen, med en pause på hver benk, er ren sjelefred. Da slapper jeg helt av og bare nyter. Jeg bare ER.




4 kommentarer:

  1. Noen grå dager må man tillate seg . Vi trenger det også men heldigvis går de over..
    Snart skinner solen og det gjør du også skal du se...
    Hilsen N M..

    SvarSlett
    Svar
    1. Heldigvis går de over. I morgen er det en ny dag og da skal stingene fjernes og alt blir bedre:))) Det gjør det nok ikke men solen skinner igjen både i mitt hode og ute i hagen :)))))

      Slett
  2. Ta vare på det grå og for da setter du enda større pris på det lyse og. Min farmor sa alltid at for å sette pris på søndagene så måtte vi ivareta hverdagen og det er sant. Ting kunne vært verre tenker jeg alltid, det hjelper og. Ta en liten stund om gangen og gjør den til noe positivt som du er så flink til så retter det seg. Det er ikke så langt fram som det var for bare to uker siden. I morgen skal du til kontroll og jeg håper legen din er fornøyd med tingenes tilstand.
    Her ser vi solen mellom skyene nå og jeg håper at jeg får sendt over litt til dere og. Da er det kjekkere å være med mann ut og ta noen avgjørelser med hagen. Minner deg en gang til på ar Roma ble ikke bygget på en dag og det er ikke noe nederlag å ikke få alt til i hagen. Den gjør seg utrolig flott uansett om du ikke får det slik som du ville ønsket. Av og til må vi kompromisse med helsa og si at den kommer først. Du skal jo bli så god at ferien din i juni blir en nytelse. Ha en flott søndag. I dag er min store klevaskedag, har utsatt den lenge nok nå. Hils mannen og lykke til med hagearbeid i dag og legebesøk i morgen. Jeg er aldri lenger borte enn en telefon vet du. Klem. Else.

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt sant Else:) Men de grå dagene blir så forferdelig lange. Nå ser jeg virkelig frem til å trappe ned på de sterke medisinene De trekker meg ned mer enn jeg setter pris på Men smertene er så store enda at jeg må ta dem. Har minket en av de mellomste pr døgn så det er da litt. Om en uke er jeg en helt annen dame :) Skritt for skritt, sten for sten. I morgen tar jeg et stort skritt når stingene/klipsene skal fjernes Klem fra meg:))))

      Slett