torsdag 30. mai 2013

Våken!

I dag våknet jeg utsovet klokken halv åtte. Eller egentlig våknet jeg i fem tiden og måtte tisse så da tok jeg pillen og sovnet igjen til mobilen ringte og vekket meg med et fint Godmorgen klokken halv åtte. Men da følte jeg meg uthvilt og fin. Stablet meg opp med puter i senga, laget en kopp Nespresso og betalte regninger i nettbanken. Sittende i senga. Med kaffe og vann. Det gjorde et digert kutt inn i den lille bankkontoen men det er en god følelse å ha betalt alt.





Noen av regningene var medlemskap til Luftambulansen og stomiforeningen Norilco så nå er jeg reiseklar. Billetten mottatt, passet sjekket, legeattest mottatt. Jeg må bare ta en siste telefon til Europeiske og sjekke om legeattesten er god nok hvis ikke må jeg til fastlegen neste uke. Håper jeg slipper for nå gror såret og jeg har ikke så mye hos legen å gjøre akkurat nå. Schengenattest til pillene får jeg på apoteket og alle andre dokumenter har jeg mottatt fra Norilco og Boots. Så en telefon igjen og litt shopping og jeg er klar til ferie. Full aktivitet fra sengekanten i dag og sovesyken er kansellert.



 Nå skal jeg i dusjen og så smårydde litt rundt i huset. Når jeg ikke kan løfte mer en et kilo så er det ikke mye fornuftig jeg kan gjøre. Men jeg står opp og gjør det lille jeg kan. Når mannen kommer hjem skal vi ned til Rimi og handle litt mat. I morgen har han fri så da håper jeg at vi får shoppet litt på Storsenteret og bytte det som ikke passer på mandag. Må skrive lister i dag. Elsker lister og organisering. Da har jeg kontroll på at vi får med alt og at alt blir gjort før i drar. Bruker fjorårets liste som mal. For jeg lagrer dem selvsagt i ryddige mapper. Organisert og pertentlig. Er det rart jeg strever med at ting er Godtnok?


 
Neste uke kjører jeg kanskje lillebilen igjen. Håper å kunne kutte pillene ned til Paracet i løpet av helgen. Nå har jeg redusert til 2 stk i døgent av Tramadol og 3 stk 1 gram Paracet. Har trappet ned enormt fra jeg ble skrevet ut. Nå er det kun to igjen så er jeg fri. Får skrive det opp på lista så jeg ikke glemmer det........

6 kommentarer:

  1. Ønsker deg lykke til både med handling og lister. Jeg fikk mannen hjem i går så nå kan jeg og slappe av litt. Håper du finner noe kjekt når dere er på storsenter i morgen. Velg nå noe med farger for du er så flott at du godt kan vise igjen litt. Vi har bilen på verksted i dag. Kast i alle fire bremseskiver så de må byttes, garant så det går greit. Når de er fikset så skal jeg til Sola og ta avleggeren som jeg har fått lov til. Det gleder jeg meg til. Lovet Arnfinn å være rask for vi må myte solen mens den er der. Skal bli regn igjen sies det. Krysser fingre for sol. Så greit at du får så flott nedtrapping nå til ferien, så kommer nok lillebilen på veien neste uke som du tror. Kos deg. Skulle hilse, klem fra oss begge. Else

    SvarSlett
  2. Tusen takk:) Da velger jeg noe med farger! Og det samme til deg ;)Ha en fin dag med bil og blomster og besøk på gamle tomter. Vi satser på sol og knallvarme lenge nå og håper dere får det samme
    Klem fra meg:)))

    SvarSlett
  3. Kjære venn! Fikk ikke lest i går. ... travelt med litt shopping, stryking, pakking. ... og å fortelle Erik hva han skal gjøre i hagen. Frustrert over at jeg må ta hvilepauser. .... men det må jeg bare og må svelge mange kameler når det gjelder hva som et godt nok. ... men snart er det ferie på øya. !!!!
    Så glad for å lese om hvordan du har det. .... det må være fantastisk etter alt du har vært i gjennom å kjenne at krefter kommer og smertet forsvinner. Håper vi sees der nede.... det et det vel store muligheter for siden vi bor på samme stand. ... . Forsatt veldig god bedring med deg. KLEM

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi ses nok:) Jeg er sååå glad for at vi har tre uker å se frem til for jeg er utrolig svak. Å kunne bygge krefter i sol og varme på Skiathos vil bli fantastisk. Vi må bare ta det mer med ro og hele turen fra vi reiser hjemmefra byr på utfordringer for meg. Prøver å være tøff og ha motet med meg men er forferdelig nervøs. Det går bra men jeg må presse mine egne grenser og bite tennene sammen. Det blir mange følelser å kjenne at jeg er tilbake til livet igjen på en strand i Hellas. Men dette vet du alt om, kjære deg. God tur nedover. Nyt hvert minutt, vi kommer uken etter.
      Klem fra meg:)))))

      Slett
  4. phu!! du er jammen meg effektiv!! makan...:) nå er det ikke lenge til avreise Annlaug! så deilig det skal bli, og jeg unner deg sååååå denne turen! :) klem fra Henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk vennen:)) Jeg gleder meg mer enn noen gang. Effektiv? Alt er relativt. Jeg gjør ikke noe i for hold til alt du har å stri med. Håper du får en god og effektiv dag med mye babykos i tillegg :))))))))

      Slett