lørdag 25. mai 2013

God helg

Lørdag morgen, sol og mannen fri. Da er det godt å våkne. Men ikke helt godt i dag for jeg sov forbi pillen ved smertestart ca kl. fire og våknet ikke før syv. Da hadde smertene fått satt seg godt fast så det vil ta noen timer før den slipper. Jeg får sette på alarmen igjen så jeg unngår en slik smertetopp igjen. Morgensmerten er den siste som kommer til å slippe. At jeg sov forbi pillen er et godt tegn så nå kan jeg ta den svakeste pillen om natten og er enda et skritt nærmere målet om å være ferdig med den nest sterkeste på mandag. Den sterkeste var slutt sist mandag så dette går rette veien. En vond start i dag men det blir bedre utover dagen.


I dag skulle fokus være gleden av at jeg har blitt så mye bedre, for det har jeg faktisk. Men en slik smertetopp flytter automatisk fokuset til noe negativt. Pillen vil virke men det tar et par timer før det slipper så jeg vil tvinger tankene over på noe fint ved og fortelle hva jeg skal bruke dagen til.
Vi skulle ha vært i familieselskap i dag men det blir for mye folk og for mye stress for meg. Jeg som vanligvis elsker slike store sammenkomster. Tar det igjen når jeg er helt oppe og går igjen og bruker kreftene mine på noe jeg har mer nytte av. Nemlig shopping.




Shoppingen blir på vår lokale Rimibutikk. Jeg orker ikke et stort kjøpesenter enda. Den lille nærbutikken er liten og vi er fort ferdige. Vi må en tur på apoteket også og der er det en Meny butikk i tilfelle vi ikke får alt på vår lokale Rimi. Der er det også en Nille butikk hvor jeg skal handel litt til ferien. En veldig lett kabinkoffert til alle bandasjene mine som jeg må ha med inn i flyet, et lite lommespeil til poseskift, en klemme til å holde topp/kjole oppe mens jeg skifter, våtservietter i engangspakker, spritvask til hendene, en liten notatbok og en liten kjølebag. Bare koselige småting og kanskje noe fint til hagen eller huset.




Men det hyggeligste i dag er Blomstersalget til hagelaget mitt utenfor Rimi. Jeg er styremedlem men har vært sykemeldt siden november. Det skal bli kjekt å hilse på dem og kanskje få kjøpt med en blomst eller flere. Og så skal jeg hente badetøypakken på posten. Det blir badetøyprøving med melkehvit sykehusfarget hud. Kanskje jeg skal prøve dem med dempet belysning?  Har en mistanke om at noe av det er litt stort men håper det passer. Forteller mer om shopping og badetøyprøving i morgen så følg med. Spennende? God helg alle kjære venner.




4 kommentarer:

  1. Alltid gøy å prøve noe nytt. Ikke tenk melkehvit hud, se for deg en spraytan hud når du prøver, dempet belysning er ikke dumt. Kjøp med deg en billig brunkrem og smør inn det som er synlig så ser det mye bedre ut med en gang. Du får nok hjelp av Erik til det, så kan du se hvordan det vil se ut etter ett par dager med sol på kroppen. Skal jo ikke returnere noe for det er ikke tid til å få endret størrelse nå. Da må du heller vente en uke til og ta en tur på handlesenter for da er du sikkert sterk nok til å klare det. Bare husk på å samle krefter hele uken, bruk alarmen ikke ikke still for store forventninger til deg selv. Ønsker deg lykke til med prøvingen og at du får en fin dag. Klem fra Else. Ps ikke kjøp den mørkeste kremen.

    SvarSlett
  2. Klarte meg uten krem:) Det ble en fin dag etter smertene ga seg Har klart å ta det med ro i dag og bare sett på at mannen lukte. Godtnok begynner å bli et ord jeg liker. Av og til....
    God lørdagskveld til deg fra meg :))))

    SvarSlett
  3. leser gjerne om annlaug's shopping!! :)denne turen er den beste vitamin-innsprøytingen og medisinen du kan få. Det blir en ny annlaug som kommer hjem fra Hellas, og jeg gleder meg til å lese om det og se bilder!!! :)

    klem klem klem
    Henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi kommer hjem kun få dager før barnedåpen. Brune og frisk:)))))))
      klemmer til deg:)))

      Slett